Pokud si někdo pořídí internetovou stránku, činí tak ve snaze zviditelnit se, propagovat to, co má v úmyslu. Ovšem aby bylo tohoto cíle dosaženo, je nezbytně zapotřebí, aby ona stránka měla náležitou sledovanost.
Ovšem taková sledovanost nebývá dána žádnému webu do vínku automaticky.
Tuto si musí zasloužit, propracovat se k ní. Což je v případě mnoha stránek učiněný marný boj s větrnými mlýny, případně sisyfovská práce. Protože přesvědčit širokou veřejnost, aby ten který web hojně navštěvovala, to není nic snadného. Ba je to nejednou zhola nemožné.
Aby totiž taková stránka měla čtenářů dostatek, potřebuje v první řadě, aby se o ní svět dozvěděl, a potom aby se ti, kdo na ni někdy zavítali, znovu a znovu vraceli. Jenže zkuste si toho dosáhnout, zkuste se prosadit v záplavě podobných webů! To není v lidských silách.
A pokud to v lidských silách je, pak výhradně v silách odborníků na SEO. Tedy na optimalizaci webových stránek.
Pokud je těmto něčí stránka svěřena, dokážou s ní udělat učiněné divy. A to tím, že realizují nezbytné kroky v následujících otázkách:
I. Zkontrolují onen web a odstraní z něj případně všechny problémy, jež by ho mohly činit neideálním pro internetové vyhledavače.
II. Navrhnou pro něj ta nejvhodnější klíčová slova.
III. Podle potřeby zajistí napsání dostatku kvalitních textů, sloužících k naplnění této stránky i k její propagaci na jiných webech.
IV. Vytvoří zpětné odkazy, přivádějící sem návštěvníky z jiných končin internetu.
V. A budou tuto stránku propagovat na těch správných místech.
Tím se postupně dosáhne toho, že se ona stránka stane atraktivní pro internetové vyhledavače. Které ji budou nabízet hledajícím uživatelům internetu na předních pozicích, tam, kam zabrousí kdekdo.
Čímž takové stránce vzroste sledovanost. A tím se dočká toho, čeho je jí nezbytně zapotřebí, má-li sloužit svému účelu.